על שיגרה והתמדה – הרב אייל אונגר

    יוסי ברויער Comments Off on על שיגרה והתמדה – הרב אייל אונגר
    14:54
    16.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on נורית בת רות סירקיס סופדת לאדמו"ר מביאלא שהחזיר אותה בתשובה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לא פעם אנשים חשים תחושת שיגרה שוחקת. לפעמים זה תסכול כי הם לא משיגים את היעדים הכלכליים שלהם, או חברתיים, או משפחתיים. לפעמים זו תחושת חוסר ערך או תחושת דחייה וכישלון.

    בזמן התסכול והדחייה, אדם מרגיש רע עם עצמו והוא לא פעם מתייאש שוב ושוב. הוא מרגיש שהוא מפסיד ב"משחק" החיים וזה נכון כי עד הרגע שבו האדם מגיע לפריצת דרך, הוא חווה הרבה תסכול וייאוש. ובכל זאת הוא צריך להמשיך כי הייאוש לא אומר שאין סיכוי להגיע למקום טוב יותר. הוא רק אומר שזו לא הדרך כי תוצאות גדולות בחיים שלנו לא באות בעקבות תיאוריות ורעיונות אלא בעיקר על ידי התמדה בעשייה. יכול להיות שעד הרגע של פריצת הדרך, החיים הוציאו מאתנו את הצדדים הלא טובים שבנו. את התסכול, את המרירות, את הייאוש, את העוינות לאנשים אחרים, את הקנאה, את משבר הערכים. אבל אם נמשיך בהמשך הדרך נראה את פריצת הדרך שתפיק מאתנו את כל הטוב שבנו. פריצת הדרך על כל הדרך הקשה שהיינו צריכים לעבור כדי להגיע לשם . אם זה היכולת להתמיד, התקווה, האמונה בעצמנו ובאחרים, החיבה, האמון, הפרגון, הסבלנות. כל כך הרבה תכונות טובות שהיו שם בתוכנו, וחיכו לפרוץ החוצה.

    לפעמים נדמה לנו שאין סיכוי שנצליח בגלל שכל כך הרבה דמויות בחיים הוכיחו לנו שאין לנו כח, רצון, חשק, מרץ, כישרונות שכל, מעמד, כסף, ייחוס ועוד. אבל מעטים הם האנשים שנולדנו בסביבת תנאי חיים אידיאלים. רוב האנשים בעולם נחשפים לביקורות, להעלבות, להשוואה בינם לבין אחרים, ליחסים מעוררי חרדה ויוצרי כישלון. ויחד עם זאת אנחנו צריכים להמשיך לנסות להמשיך לעשות, להמשיך בדרך שלנו, עם התמדה . כי בקצה כל התחושות האלו, כשאנחנו לא נכנעים אליהן אלא מתגברים עליהן, נמצאת פריצת הדרך.

    ישנה אימרה שאומרת שבעיני אדם עם פטיש כל בעיה היא כמו מסמר. הפטיש זו הנחישות וההתמדה. ואם יש לנו את זה אז כל בעיה היא רק מסמר…

     

    הרב אייל אונגר: מזכירות 054-8477627

    לרכישת ערכת שלום בית 1-700-500-024

     



    0 תגובות